Lektor: Mgr. Ivan Adámek akreditovaný skúšobný komisár ECDL
(“Európsky vodičák na prácu s PC”)
a) 6 hodinových cykloch 9:00-15:30 (s prestávkou na obed)
b) 3 hodinových cykloch 16:30-19:30 (večerná škola)
Výučba možná aj v jednotlivých moduloch:
- Základy práce s počítačom (Modul 2)
9h/90€ (3x3h) resp. (6+3h),
- Microsoft Word
180€/18h (3x6h) resp. (6x3h),
Základy MS Word • Spustenie textového procesora, princíp práce s ním a úprava základných nastavení • Vytvorenie, uloženie, zatvorenie dokumentu a práca s viacerými dokumentami súčasne • Vkladanie, výber, kopírovanie, presúvanie, mazanie a vyhľadávanie určitej skupiny dát (textu) • Formátovanie písma, odstavcov a vytváranie vzorov pre úpravu textu • Formátovanie dokumentu ako celku, stránkovanie, hlavičky, päty, poznámky, pravopis • Tvorba tabuliek, obrázkov a grafických objektov v dokumente a práca s nimi • Vkladanie objektov do dokumentu a hromadná korešpondencia • Príprava dokumentov pre tlač, transformácia dokumentov do iného prostrediaMS Word – Pokročilý – Expert • Formátovanie: aplikovanie pokročilého formátovania textu, odseku, stĺpca a tabuľky, konvertovanie textu na tabuľku a naopak, • Odkazovanie: práca s prvkami odkazov ako sú poznámky pod čiarou, koncové poznámky a popis (legenda), vytváranie obsahu, indexov (registre) a krížových odkazov, • využívanie polí, formulárov a šablón, • využívanie pokročilých techník hromadnej korešpondencie a práca s automatickými prvkami ako sú makrá, • využívanie prvkov prepojenia a vkladanie objektov za účelom integrácie údajov, • Revízia dokumentov: súbežná spolupráca (online) na dokumentoch, vykonávanie ich revízie, práca s nadradenými dokumentmi a vnorenými dokumentmi, aplikovanie prvkov zabezpečenia na dokumenty, • Príprava tlače dokumentu: práca s vodotlačou v dokumente, práca so sekciami, hlavičkami a pätami. - Microsoft Excel
180€/18h (3x6h) resp. (6x3h),
Základy MS Excel • Spustenie tabuľkového kalkulátora, princíp práce s ním a úprava základných nastavení • Vytvorenie, uloženie, zatvorenie tabuľky a práca s viacerými tabuľkami súčasne • Vkladanie, výber, kopírovanie, presúvanie, mazanie a vyhľadávanie obsahu bunky tabuľky • Využívanie vzorcov a funkcií pre automatické vyplňovanie buniek tabuľky • Formátovanie obsahu buniek – čísel, textu • Formátovanie tabuľky ako celku, pravopis, hlavičky, päty • Vkladanie objektov do tabuľky, automatická tvorba diagramov a grafov z dát tabuľky • Príprava dokumentov pre tlač, transformácia dokumentov do iného prostrediaMS Excel Pokročilý stupeň • Formátovanie: aplikovanie pokročilých možností formátovania ako sú podmienené formátovanie, prispôsobené formátovanie čísel a pokročilé zaobchádzanie s pracovnými hárkami, • Funkcie a vzorce: používanie funkcií spojených s logickými, štatistickými, finančnými a matematickými úkonmi (operáciami), • Grafy: vytváranie grafov a používanie pokročilých postupov formátovania grafov, • Analýza: práca s tabuľkami a zoznamami za účelom analýzy, filtrovania a triedenia údajov, vytváranie a používanie scenárov, • Overovanie a kontrola: overovanie a kontrola údajov v zošite, • Zvyšovanie produktivity práce: využívanie pomenovaných rozsahov (oblastí) buniek, makier a šablón, • Zvyšovanie produktivity práce: používanie prvkov prepojenia, vloženia a importu za účelom integrácie údajov, • Revízia zošitov: súbežná (online) spolupráca pri práci so zošitmi, vykonávanie kontroly (revízie) zošitov, aplikovanie prvkov zabezpečenia zošitov. - Microsoft Access (M5, AM5)
180€/18h (3x6h) resp. (6x3h),
- Microsoft Powerpoint
180€/18h (3x6h) resp. (6x3h),
Základy MS Powerpoint 180€/3x6h resp. 6x3h • Spustenie prezentačnej aplikácie, princíp práce s ňou a úprava základných nastavení • Tvorba a základné operácie v prezentácii – kopírovanie, presúvanie a mazanie textov, grafiky a obrázkov • Formátovanie textu a textových rámčekov • Využívanie grafiky, diagramov, obrázkov a ďalších objektov • Príprava dokumentov pre tlač, transformácia dokumentov do iného prostredia • Efekty a riadenie počítačovej prezentácie: animácia, prelínanie, spustenie od stanoveného bodu, skrytie vybraných priesvitiek, navigáciaMS Powerpoint Pokročilý – Expert • Plánovanie prezentácie: rozlišovanie cieľového publika a branie do úvahy miesta konania pri plánovaní prezentácie, • Predlohy snímok a šablóny: vytváranie, modifikovanie šablóny a formátovanie pozadia snímok, • Grafické objekty: vylepšovanie prezentácie s využitím zabudovaných nástrojov na kreslenie a nástrojov na úpravu obrázkov, • Grafy a diagramy: aplikovanie pokročilých postupov formátovania grafov a vytvárania a úpravy diagramov, • Multimédiá: vkladanie videí, zvuku a využívanie zabudovaných nástrojov na animáciu, • Zvyšovanie produktivity práce: využívanie postupov prepojenia, vloženia, importu a exportu za účelom integrácie údajov, • Ovládanie prezentácie: práca s vlastnými postupmi prezentácie snímok, využívanie nastavenia postupov prezentácie snímok a usmerňovanie priebehu prezentácie. - Microsoft Outlook a práca online (M7)
9h/90€ (3x3h) resp. (6+3h),
- Microsoft Publisher
- Bezpečnosť pri práci s počítačom(M12)
6h/60€ (6h) resp. (2x3h),